Tid som gåva!


I helgen fick jag en helt underbar present av min väninna Jona (yogajona.se) som kom på besök! Hon hade med sig en härlig korg med hemmagjord ekologisk morotsoppa (smaskens) samt eget dinkelbröd med skivade äpplen på (vilken syn!). I dessa tider när vi alla springer omkring och yrar i ett hav av egna ambitioner-hämta-och-lämna blir man nästan gråtfärdig över att någon tagit sig tid att stanna upp och laga soppa åt lilla mig! Bara tänk!

På söndagen värmde vi soppan och hällde den på termos. Sen cyklade vi ner till vår badhytt i det vackra vädret och åt soppan på stranden. Den värmde inte bara våra höst-kalla kroppar utan hela vår själ. Och när Viggo (1 år) somnade i sin vagn sov jag och min man 2 timmar i badhytten med havets vågor i bakgrunden.

Efter en alldeles för fullspäckad vecka i "ekorrehjulet" var detta ett helt fantastiskt litet avbrott i vardagen.
Tusen tack Jona!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0