24 timmars väninna helg (med barn) på Österlen!

 

I januari bestämde jag och min väninna tjejträff. I helgen, 8 månader och 300 ursäkter senare, kom vi äntligen iväg. Tänk att det ska vara så svårt att få till en sådan enkel sak som att "träffas". Är våra liv verkligen så fullsmäckade? Eller är det bara i våra huvuden som vi inte rymmer någonting utöver det vanliga hämta-och-lämnandet?

 

Konstigt nog så är det ju just när vi äntligen gör de där små sakerna som vi blommar upp som människor. När vi kommer iväg på en lång promenad med familjen. Går på date med våra partners. Eller hittar en helg till att äntligen få gå ut med vännerna.

 

Alla gnäller vi om att det inte finns tid, men kanske är det mer att vi helt enkelt, av bara farten, glömt bort att prioritera det! Därför tänkte jag att vi alla skulle kunna hjälpas åt. Tillsammans kanske vi kan inspirera varandra att åter igen ta oss tid till det viktiga i livet. Bryta mönstret och sätta lite krydda på vardagen. Om det så är att stänga av TVn en kväll eller sticka iväg på en 3 månaders resa till Thailand.

 

Skicka in ditt bidrag till oss till [email protected] (kan vara en liten film eller bara bilder och text) eller skriv in ditt förslag i "kommentarer" nedan.

 

Ska bli så kul att få höra hur just ni valt att bryta er vardag. Jag har lagt upp mitt eget bidrag på http://www.zentv.se under veckans program.

 

Vi hörs!

Kram

Trine

 

PS Vi arbetar just nu på att hitta fina priser till vår "Bryt Vardagen" tävling...återkommer!


Kommentarer
Postat av: Margrethe!

Trine skattepige!
Sikken en dejlig weekend vi havde! Vi ses!
Margrethe

2007-10-01 @ 15:40:49
Postat av: tore claesson

Trine,
din positiva energi ar helt fantastisk.
jag hoppas den kan smitta av sig pa mig. Bara en tusendel av den nektaren skulle gora mig till en battre manniska.

2007-10-10 @ 05:38:10
URL: http://toreclaesson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0